آموزش آردینو (قسمت ۳)

در این قسمت از آموزش آردینو به نحوه کار با مبدل آنالوگ به دیجیتال و همچنین دیجیتال به آنالوگ  خواهیم پرداخت بدین صورت که خروجی یک ولوم را خوانده و با توجه به آن نور LED را کم و زیاد خواهیم کرد.

همان طور که میدانید آردینو مبدل دیجیتال به آنالوگ ندارد ولی می توان این حالت را با PWM شبیه سازی کرد.

برای شروع مداری مانند شکل زیر ایجاد کنید که شامل یک عدد LED یک عدد مقاومت ۳۳۰ اهم یا ۴۷۰ اهم و یک عدد ولوم یا پنانسیومتر که مقدار ولوم مهم نیست و هر ولوم در دسترس می توان استفاده کرد من از یک ولوم ۱۰ کیلو استفاده کرده ام

بیشتر بخوانید
اولین برنامه با آردینو (قسمت ۲)

نحوه برنامه نویسی با آردینو قسمت دوم

این آموزش ها برای تمامی گروه ها تهیه شده و اگر شما قبلا هیچ آشنایی با آردینو یا حتی میکرو کنترلر نداشته باشید می توانید این آموزش ها را دنبال کنید همچنین این آموزش ها برای کسانی که از سایر کامپایلر ها استفاده می کرده اند نیز مفید خواهد بود.

در این آموزش کوتاه به نحوه ایجاد پروژه و نحوه نوشتن برنامه و در آخر به نحوه نوشتن یک برنامه کوتاه برای خاموش و روشن نمودن یک LED خواهیم پرداخت.

یک برنامه آردینو از دو قسمت اصلی یا دو تابع اصلی تشکیل میشه تابع اول ()setup هست و تابع دوم ()loop هست که تقریبا شبیه کدویژن هست تابع main و حلقه while با این تفاوت که در کدویژن حلقه while درون تابع main نوشته میشد ولی در آردینو تابع loop که یک حلقه هست خارج از تابع setup نوشته میشه.

بیشتر بخوانید
آغاز آموزش ها با آردینو (قسمت اول)

سلام

بعد از وقفه حدودا ۱۴ ماهه از آخرین آموزش ها امروز یعنی ۱ خرداد ۱۳۹۶ تصمیم گرفتم ادامه آموزش ها رو با آردینو ادامه بدم .

بیشتر بخوانید
ال سی دی گرافیکی بخش سوم قسمت ۱۴ (فارسی نویسی)

در این قسمت از آموزش به نحوه فارسی نویسی مستقیم در ال سی دی گرافیکی خواهیم پرداخت در قسمت های قبل به نوحه راه اندازی و نمایش متن و متغیر و همچنین نمایش عکس پرداخته شد برای مشاهده آموزش های قبلی روی لینک مقابل کلیک کنید(راه اندازی و نمایش متن و متغیر  –  آموزش نمایش عکس)

در این پروژه از دو کتابخانه نوشته شده توسط آقای نوربخش راد بنام ghaphic,h و font.h استفاده خواهیم کرد این کتابخانه با توابع جدید و استاندارد کد ویژن هماهنگی داشته و براحتی و بصورت مستقیم میتوانید بر روی LCD فارسی بنویسید

برای شروع مانند آموزش های قبلی یک پروژه ایجاد کرده و فایل های مربوط به نمایشگر گرافیکی را وارد کنید سپس دو فایل ghaphic و font را دانلود کرده و به پوشه برنامه کپی کرده و به برنامه اضافه کنید این فایل ها در انتهای آموزش جهت دانلود موجود هستند.

بیشتر بخوانید
ال سی دی گرافیکی بخش دوم قسمت ۱۳

در قسمت قبل آموزش به نحوه اتصال راه اندازی و نمایش متن و متغییر ها پرداختیم(قسمت اول آموزش را در اینجا مطالعه کنید)

در این قسمت در ادامه آموزش قبلی می خواهیم تصاویر ذخیره شده در حافظه میکرو را بر روی نمایشگر نمایش دهیم

lcd-vision2

برای این کار مثل دفعات قبل یک پروژه انتخاب کرده و ال سی دی گرافیکی با درایور KS0108 را به پروژه اضافه کرده و پایه های اتصال آن را تنظیم کنید. همان طور که می دانید این نوع ال سی دی تک رنگ بوده و فقط قادر به نمایش عکس های با دو رنگ کاملا سیاه و کاملا سفید می باشد و همچنین برای اینکه بتوان تصاویر را در حافظه میکرو ذخیره کرد باید عکس را تبدیل به کد هگز کرده و آن را به برنامه اضافه نمود.

بیشتر بخوانید